آموزش زبان

این وبلاگ درباره آموزش زبانهای جدید و راه کار های تقویتی آن است.

آموزش زبان

این وبلاگ درباره آموزش زبانهای جدید و راه کار های تقویتی آن است.

بخش های مختلف آزمون GRE

بخش های مختلف آزمون GRE

برای اینکه بتوان در پایان انجام یک کار، نتیجه ی مورد انتظار و قابل قبولی را به دست بیاورید، باید از اطلاعات کافی برای انجام آن کار برخوردار باشید. در این پست ما به اطلاعات لازم جهت دریافت یکی از آزمونهای تخصصی زبان انگلیسی به نام آزمون GRE میپردازیم. از آنجایی که یکی از اصول مطالعه برنامه ریزی دقیق می باشد؛ کسانی که می خواهند برای دستیابی به مدرک GRE زبان انگلیسی اقدام کنند، باید به میزان کافی در مورد این آزمون، نحوه ی شرکت در آن، منابع مفید و همچنین بخش های مختلف این امتحان آگاهی داشته باشید.

بخش نوشتار تحلیلی

بخش نوشتار تحلیلی در آزمون GRE به شکل انشا نویسی مطرح می‌شود. از داوطلب خواسته می‌شود دو انشا بنویسد. برای نوشتن هر متن 30 دقیقه وقت داده می‌شود. نمره بخش نوشتار تحلیلی از 6 محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است معمولا آزمون جی آر ای با بخش writing شروع می‌شود. سپس دو بخش بعدی می‌آید.

بخش درک مطلب

قسمت درک مطلب لغت شامل 2 سری سوال به تعداد 20 تست می باشد. مدت زمان پاسخگویی به هر سری 30 دقیقه است. نمره محاسبه شده در این قسمت بین 130 – 170 است.

بخش ریاضیات

این بخش میزان توانایی تحلیل کمی یا ریاضی متقاضی را می‌سنجد، اما با ایجاد پیچیدگی‌های زبانی‌و منطقی، انعطاف‌پذیری ذهن فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. سرفصل‌های این بخش شامل جبر، آمار و احتمالات، هندسه و … می‌باشد که خود در قالب‌های مختلف مانند Quantitative Comparison یا مقایسه و سوالات حل مسئله است که جواب ممکن است به صورت وارد کردن عدد، یا چند گزینه‌ای باشد. دو دسته سؤال ۲۰ تایی که هر یک ۳۵ دقیقه زمان برای پاسخ‌گویی نیاز است.

 

تفاوت آزمون GRE با دیگر آزمون‌ها در چه چیزی است؟

در پاسخ به این سئوال باید گفت، دانشگاهی که قصد پذیرش افراد در مقاطع ارشد و دکتری را دارد، علاوه بر سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی با کمک آزمون‌های تافل و آیلتس، قدرت استدلال، میزان مهارت فرد در نقد و حلاجی یک متن انتقادی را به چالش خواهد کشید. بنابراین بدین شکل میشود مطرح کرد که آزمون GRE توانایی‌های فرد را پیش از ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی (Graduate School) و مدارس کسب و کار (Business School) مورد سنجش قرار می‌دهد.
شما میتوانید برای آموزش زبان انگلیسی به مراکز آموزشی در این زمینه مراجعه کنید و از امکانات آنها استفاده کنید تا به موفقیت دست پیدا کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.