آموزش زبان

این وبلاگ درباره آموزش زبانهای جدید و راه کار های تقویتی آن است.

آموزش زبان

این وبلاگ درباره آموزش زبانهای جدید و راه کار های تقویتی آن است.

بخش های مختلف آزمون MSRT

بخش های مختلف آزمون MSRT

برای اینکه بتوان در پایان انجام یک کار، نتیجه ی مورد انتظار و قابل قبولی را به دست بیاورید، باید از اطلاعات کافی برای انجام آن کار برخوردار باشید. در این پست ما به اطلاعات لازم جهت دریافت یکی از آزمونهای تخصصی زبان انگلیسی به نام آزمون MSRT میپردازیم. از آنجایی که یکی از اصول مطالعه برنامه ریزی دقیق می باشد؛ کسانی که می خواهند برای دستیابی به مدرک MSRT زبان انگلیسی، باید به میزان کافی در مورد این آزمون، نحوه ی شرکت در آن، منابع مفید و همچنین بخش های مختلف این امتحان آگاهی داشته باشید.

بخش شنیداری امتحان ام اس آر تی (Listening Comprehension):

بخش شنیداری امتحان MSRT شامل ۳۰ سوال می‌ باشد که از چند مکالمه کوتاه تهیه شده است. فرد داوطلب باید در مدت زمان ۱۵ دقیقه به سوالات مربط به این بخش پاسخ دهد.در هر بخش دو نفر با هم مکالمه کرده و در این قسمت از مکالمات کوتاه (Short Conversation) سوال داده می شود که باید با دقت فراوان به آنها پاسخ داد. باید توجه نمود جهت پاسخگویی بهتر به سوالات این بخش بایستی روی صحبتهای نفر دوم بیشتر توجه نمود.

بخش درک مطلب آزمون ام اس آر تی (Structure and Written Expression):

در بخش درک مطلب امتحان msrt شما ۴ متن می‌خوانید و پس از آن به سوالات پاسخ می دهید. این بخش بیشترین سوالات امتحان را شامل میشود.این قسمت از ۳۰ تست تشکیل شده است که ۱۵ تست آن مربوط به Structure و ۱۵ تست دیگر مربوط به Written Expression می باشد مدت زمان پاسخگویی به این قسمت ۲۰ دقیقه است. باید گفت که جهت کسب نمره بالای ۵۰ در آزمون msrt این قسمت نقش کلیدی و موثری دارد.

بخش گرامر امتحان ام اس آر تی (Reading Comprehension):

بخش گرامر امتحان ام اس آر تی ۳۰ سوال دارد که ۱۵ سوال آن structure و ۱۵ سوال دیگر مربوط به written expression می‌شود.

نمره قبولی در آزمون ام اس آر تی بسته به دانشگاه مورد نظر متغیر است و از ۴۵ تا ۷۵ تغییر می کند.اما در حالت کلی نمره قبولی در این آزمون ۵۰ به بالا است. این آزمون نمره منفی ندارد پس باخیال راحت به تمام سوالات آن پاسخ دهید. اما متاسفانه زبان آموزان در صورتیکه بار اول از این آزمون رد شوند در مرحله بعدی اجازه شرکت ندارند. شما میتوانید برای آموزش زبان انگلیسی به مراکز آموزشی در این زمینه مراجعه کنید و از امکانات آنها استفاده کنید تا به موفقیت دست پیدا کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.