آموزش زبان

این وبلاگ درباره آموزش زبانهای جدید و راه کار های تقویتی آن است.

آموزش زبان

این وبلاگ درباره آموزش زبانهای جدید و راه کار های تقویتی آن است.

بخش های مختلف آزمون آیلتس

بخش های مختلف آزمون آیلتس

برای اینکه بتوان در پایان انجام یک کار، نتیجه ی مورد انتظار و قابل قبولی را به دست بیاورید، باید از اطلاعات کافی برای انجام آن کار برخوردار باشید. در این پست ما به اطلاعات لازم جهت دریافت یکی از آزمونهای تخصصی زبان انگلیسی به نام آزمون آیلتس میپردازیم. از آنجایی که یکی از اصول مطالعه برنامه ریزی دقیق می باشد؛ کسانی که می خواهند برای دستیابی به مدرک آیلتس زبان انگلیسی، باید به میزان کافی در مورد این آزمون، نحوه ی شرکت در آن، منابع مفید و همچنین بخش های مختلف این امتحان آگاهی داشته باشید.

بخش مکالمه یا گفتاری ( Speaking )

مدت زمان پاسخگویی به سوالات: 11 تا 14 دقیقه
در این بخش از آزمون IELTS اصطلاحات و کلماتی که استفاده می‌کنید مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این بخش شامل سه قسمت است.در قسمت اول امتحان گیرنده از شما در مورد خود و گذشته‌تان مثلا محل ‌زندگی‌، وضعیت خانوادگی، شغلی و علایق فردی و.... از شما پرسیده می شود. در بخش بعد به شما تصویری نشان داده می‌شود و از شما سوالی در مورد آن پرسیده میشود، شما دو دقیقه زمان دارید تا در مورد این موضوع صحبت کنید و نظرتان را بگویید. در بخش آخر در مورد موضوعی که در بحث‌های پیشین در مورد آنها صحبت شد بحث می‌شود.

بخش شنیداری ( Listening )

مدت زمان پاسخگویی به سوالات: حدودا ۳۰ دقیقه
بخش listening شامل ۴ فایل صوتی مختلف است. این بخش به درک شما از ایده کلی و جزییات آن چه شنیده‌اید و برداشت شما از سخنان گوینده(ها) است. در ابتدا کل سوالات در اختیارتان قرار داده می شود و می توانید نگاهی اجمالی به آنها بیندازید. سپس جملات و مکالمه های مربوط به این بخش با لهجه های مختلف که مربوط به موضوعات اجتماعی، تحصیلی و … می باشد، یک بار برای شما پخش می گردد و شما باید بر اساس آن چه شنیده اید، به چهل ‌سوال مطرح شده از دل این متن ها در این بخش از آزمون IELTS پاسخ دهید.

بخش خواندن ( Reading )

مدت زمان پاسخگویی به سوالات: 60 دقیقه
در این بخش به توانایی فرد در تحلیل مسایل روز مره و اجتماعی میپردازند. این بخش در آزمون آیلتس جنرال سخت تر و پیچیده تر از آکادمیک است؛ زیرا علاوه بر استفاده از متون گزینش شده از مجله‌ها، جزوات، کتاب‌ها، و روزنامه‌ها با محوریت اجتماعی، از متن‌ های طولانی تر و تخصصی تر با تعداد واژگان سخت تر وپیچیده تری استفاده خواهد شد؛ برای مثال نثر‌های بلند.

بخش نوشتاری ( Writing )

مدت زمان پاسخگویی به سوالات: یک ساعت
این بخش شامل دو Task می‌شود. و طبق دو سوال مختلف از شما خواهند خواست دو انشای مختلف با فرمت و تعداد کلمات مشخص بنویسید، تا تحلیل و برداشت یا عقیده و نظر خودتان را در مورد آن در قالب متونی تا حدود ۲۵۰ کلمه بنویسید. در آزمون آیلتس جنرال از شما خواسته می شود تا نامه‌ای به مخاطبی فرضی نوشته و در نامه‌ مسئله‌ای را توضیح دهید؛ بنابراین تا حدودی می توان گفت که این بخش نیز نسبت به آزمون IELTS آکادمیک سخت تر خواهد بود.

لازم به ذکر است که در ازمون آیلتس هر بخش دارای نمره ای بین ۰ تا ۹ بوده و در نهایت میانگین نمرات تمام بخش ها، نمره ای را که در آزمون کسب می نمایید مشخص خواهد کرد.شما میتوانید برای آموزش زبان انگلیسی به مراکز آموزشی در این زمینه مراجعه کنید و از امکانات آنها استفاده کنید تا به موفقیت دست پیدا کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.